GZ Haptotherapie-Amsterdam

Praktijk voor Haptotherapie, Training & Coaching


 

Protocol Voorzorg COVID-19 GZ Haptotherapie-Amsterdam

 

GZ Haptotherapie-Amsterdam volgt de richtlijnen van het RIVM en de beroepsvereniging VVH om spreiding van het COVID-19 virus zo veel mogelijk te minimaliseren en besmetting te voorkomen.

 

Hiervoor wordt u vooraf aan iedere sessie haptotherapie gevraagd of u of uw gezinsleden klachten hebben die mogelijk horen bij COVID-19: keelpijn, (neus-)verkouden, benauwdheidsklachten en/of koorts. In dit geval kan de afspraak niet doorgaan. Bij mogelijke klachten kunt u kosteloos annuleren.

 

Wanneer u behoort tot een risicogroep door bijvoorbeeld verminderde weerstand, longaandoeningen of uw leeftijd (ouder dan 70 jaar) wordt u geadviseerd het haptotherapietraject niet te starten of indien u al cliënt bent het traject (voorlopig) niet te vervolgen.

 

U kunt ten alle tijden uw zorgen en mogelijke vragen bespreken. Ook bijvoorbeeld wanneer u twijfelt of het verstandig is om voor de haptotherapie in de praktijk te komen.

 

In de praktijk gelden de volgende richtlijnen m.b.t. hygiëne en preventie:

 

·       Vanzelfsprekend komt u niet naar de praktijk wanneer u of uw gezinsleden/ huisgenoten klachten vertonen die mogelijk verband kunnen hebben met COVID-19: keelpijn, (neus-)verkouden, benauwdheidsklachten en/of koorts. (>38C)

 

·       Bij binnenkomst wordt u alleen begroet in woord i.p.v. het gebruikelijke handen schudden.

 

·       Na binnenkomst wordt u verder gevraagd uw handen gedurende 30 seconden te wassen met desinfecterende zeep en uw handen af te drogen met de aanwezige papieren zakdoekjes.

 

·       Vooraf elke sessie wordt u gevraagd of u of uw naasten (minder dan twee weken geleden) klachten hebben gehad die mogelijk wijzen op een besmetting met COVID-19. Als dit het geval is, kan de afspraak niet doorgaan.

 

·       Voor en na elke behandeling was ik mijn handen met desinfecterende zeep en wordt de ruimte (deurklinken, stoelen, tafel, kranen, zeeppompjes etc.) en materialen afgenomen met desinfecterend schoonmaakmiddelen.

 

·       De behandelbank is voorzien van een hoes en een handdoek op gezichtshoogte die na elke behandeling gewassen worden op minimaal 60 graden.

 

·       Afspraken worden met voldoende tussentijdse momenten ingepland zodat cliënten elkaar niet tegenkomen in de praktijk. Drinken wordt niet geserveerd/ genuttigd in de ruimte om mond-hand contact zoveel mogelijk te minimaliseren.

 

·       Dit protocol kan aangevuld/ bijgesteld worden wanneer nieuwe richtlijnen bekend worden gemaakt via het RIVM/ VVH. Dit protocol is opgesteld op 14-05-2020.